تشكيل جلسه ستاد تسهيلات نوروزي 1390 با حضورمديركل

یزدفردا:جلسه ستاد تسهيلات نوروزي 1390 اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستی و گردشگری استان يزد با حضور مديركل تشكيل شد.

 جلسه ستاد تسهيلات نوروزي با حضور مديرکل، حراست، مسئول يگان حفاظت، معاونين و مسئولين نمايندگي‌هاي 10 شهرستان، درکاروانسراي شاه عباسي خرانق شهرستان اردکان تشكيل شد.

در اين جلسه ابتدا مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان يزد وظايف اداره کل در خصوص ايام نوروز اشاره کرد و با بيان اينکه اداره کل ميراث فرهنگي به عنوان دبير ستاد تسهيلات نوروزي 1390 معرفي شده است گفت: مردم ديارمان مردمي مهمان‌نواز و خونگرم هستند بنابراين بايد در برنامه‌ريزي‌هاي لازم براي استقبال از مهمانان نوروزي اقداماتي انجام دهيم که در خور مردم استان باشد.

در ادامه معاون گردشگري اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان يزد افزود: به دليل اينکه استان يزد از جمله شهرهاي عبوري بوده و بيشتر کريدور ارتباطي است ما بايد بتوانيم با استفاده از تبليغات و معرفي در مسير جاده‌ها و ورودي استان انگيزه‌ي گردشگران را براي ديدن استان بالا ببريم.

"كاظمي" همچنين آمادگي استان را براي پذيرايي از گردشگران مهم دانست و اظهار داشت: براي سازماندهي و برنامه ريزي امکانات مورد نياز گردشگران بايد اطلاع رساني مناسب و با کيفيت بالا صورت گيرد.

وي در ادامه بر خدمات رساني مطلوب به مسافران، نظارت مستمر و دقيق بر اماکن و تاسيسات گردشگري، ايجاد پايگاههاي اطلاع رساني با حضور راهنمايان، ارائه اقلام فرهنگي و تبليغي به گردشگران، رسيدگي به امور مختلف از جمله نظافت عمومي بناها، اطلاع رساني جامع و کامل و به موقع تاکيد كرد.

معاون صنايع دستي اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي استان يزد نيز از برپايي بازارچه‌هاي صنايع دستي در سطح استان خبر داد و از مسولين نمايندگي خواست تا هنرمندان شهرستان را شناسايي و معرفي نمايند.

سپس مسئولين نمايندگي هر كدام در خصوص برنامه‌ها، مشكلات و موانع موجود بر سر راه اجراي اهداف خود مطالبي را بيان نمودند.


در پايان کميته‌هاي ستاد تسهيلات معرفي و وظايف هرکدام مشخص و مقرر گرديد هر شهرستان مکان مناسبي را براي برگزاري بازارچه‌هاي صنايع دستي مشخص کند و براي هر يک از هنرمندان و غرفه داران کارت شناسايي صادرکنند.

"رضايي" در پايان جلسه با اشاره به همراهي و همکاري دستگاه‌هاي ذيربط و بخش خصوصي عنوان کرد: تعطيلات نوروز از مهمترين تعطيلات ما ايرانيان است و بايد از آن استفاده کرده و با ايجاد امنيت و رفاه ساعات خوب و خوشي را براي ميهمانان فراهم کنيم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا